||| STRATEGICZNA GRA |||

//// STRATEGICZNA GRA DAUNÓW \\\\

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Mapa Pierwszej Wojny Światowej: http://i.imgur.com/fnC5cg9.jpg Mapa Metra 2033: http://grafika.efantastyka.pl/ksiazki/Mapa-wizualizacja_m.jpg

#1 2014-08-31 19:01:42

Ravo

Administrator

Zarejestrowany: 2014-08-31
Posty: 53
Punktów :   

// Zasady Rozgrywki \\

http://i.imgur.com/zZyybM3.png



No to i jest, nasza mała strategiczna gierka przeznaczona dla Armii Daunów Kostki będę używał on-line, pod tym linkiem.

No to przechodzimy dalej, do samych zasad które są naprawdę bardzo proste

Basic Gameplay


Spoiler:

- Postaraj się zdobyć jak najwięcej terenów/tile'ów/punktów strategicznych lub jak to wolicie nazywać.
- Frakcje na końcu gry mogą zostać tylko i wyłącznie dwie, czyli np. dwóch graczy którzy mają ze sobą pokój lub tymczasowe zawieszenie broni. Jeśli każdy będzie walczył przeciwko każdemu, to oczywiście na końcu zostanie tylko jedna frakcja

Frakcje


Spoiler:

- Potem uzupełnię, na razie reguły itd.

Podstawowe Reguły Gry


Spoiler:

- Każdy gracz kontroluje jedną frakcję.
- Punkty z regionów otrzymuje się co każdą turę (punkty są napisane na danym regionie, jako numer).
- Punkty przeznacza się na kupowanie nowych jednostek.
- Swoje ruchy/turę zamieszcza się w poście w głównym wątku z grą (przykładowa tura będzie zamieszczona niżej)
- Za pomocą magów można wywołać rytuał. Polega to na tym iż gdy mamy 10 punktów dostępnych, możemy za ich pomocą wykonać rytuał magii który doda nam dodatkowe umiejętności jednostek, czyli np. +1 do ataku na następną turę, lub +1 do szybkości poruszania się. Oczywiście może to zadziałać też w drugą stronę, zależy od rzutu kostką. Możesz tak naprawdę rzucić 10 punktów w błoto, i dostać back-fire'a
- Nikt nie jest ze sobą sprzymierzony na początku. Pakty i zawieszenia broni robimy w trakcie gry. Back-stab'y jak najbardziej tolerowane i dodadzą smaczku grze No chyba że macie żelazny pakt i postanowicie wygrać grę razem. Wtedy to już inna bajka
- Jednostki mają swoje własne ''staty'', czyli ich koszt, liczba pól przez które się poruszają i damage. To wszystko niżej.

Jednostki i podobne Informacje


Spoiler:

- Jednostki można rekrutować na każdym polu na mapie. Doda to trochę smaczku strategicznego, iż można będzie szybko wzmacniać linie obrony.
- Gdy w ''Turze I'' rekrutujesz 1 jednostkę piechoty i stawiasz ją w dowolno wybranym polu, nie możesz jej ruszyć. Możliwość ruszenia jednostki pojawia się dopiero w następnej turze.

Spoiler:

Format: [NAZWA JEDNOSTKI] [CENA] [ILOŚĆ RUCHÓW NA TURĘ] [DAMAGE]

Lekka Piechota - 2, 1, 2
Ciężka Piechota - 3, 1, 3
Lekka Kawaleria - 3, 2, 2
Ciężka Kawaleria - 4, 2, 3
Włócznicy (Są jednostką defensywną przeciwko szarży kawalerii. Rzucają kostką przed atakiem wroga) - 4, 1, 3
Barykady - 6, 0, 0 [JEDNOSTKA SPECJALNA] - Postawiona w rejonie zapobiega szarży przeciwnika na dany rejon. Nie niszczy się. Pomyślcie o jej zakupie jak już pojawi się główna linia frontu.
Magowie - 4, 2, 0 [JEDNOSTKA SPECJALNA] - Zostawić za linią frontu. Im więcej magów, tym lepszy rytuał i większe prawdopodobieństwo sukcesu.

Wojna i Bitwy


Spoiler:

- W pełni nadzorowane przez GM'a (czyli mnie), wykonywane w stu procentach fair za pomocą internetowej kostki do rzucania.
- Wojsko/oddział/jednostka etc. która broni się przed atakiem wroga zawsze rzuca kostką pierwsza.
- Rejony/tile/regiony/punkty strategiczne etc. nie należące do żadnej z czterech frakcji są tak zwanymi ''rebel states''. Jeśli rejon warty jest 6 punktów, będzie miał 6 Lekkiej Piechoty w garnizonie, broniącej rejonu. Jeśli jest warty 2 punkty, to tylko dwie jednostki Lekkiej Piechoty, etc. etc.
- Jeśli zaatakujesz rejon który należy do jednej z czterech frakcji, i nie ma tam garnizonu, automatycznie go okupujesz. Bez walki. Dlatego panowie, brońcie swoich rejonów!
- Ciężka Kawaleria to jedyna jednostka która może wykonać szarżę w stronę przeciwnika. Wystarczy dopisać zamiast ''Atakuj'' to ''Szarżuj''. Jednostki te zaatakują przeciwnika pierwsze, wykluczając regułę ''broniący się przeciwnik rzuca kostką pierwszy''.
- Włócznicy są defensywą i działają automatycznie. Jeśli masz chociażby jednego w jednym z garnizonów na jednym z rejonów, i przeciwnik zaszarżuje na twoje jednostki, włócznik automatycznie rzuci kostką jako pierwszy, niszcząc jedną z szarżujących jednostek.
- Barykady można rekrutować wszędzie, w każdym rejonie, a same barykady robią z rejonu coś w stylu ufortyfikowanej fortecy. Przeciwnik nie może przeprowadzić szarży na regiony z barykadami.
- Game-Master (czyli ja, hue hue) będzie edytował twojego posta i opisywał jak i dlaczego zginęły twoje jednostki i jednostki przeciwnika, po tym jak rzuci kostką itd. Więcej o tym gdy już zaczniemy grać.

Przykład Tury


Spoiler:

Nazwa Frakcji: (Tutaj wklep nazwę swojej frakcji)

Sojusznicy: (Tutaj wpisz swoich aktualnych sojuszników)
Przeciwnicy: (Tutaj wpisz swoich aktualnych przeciwników)

Bogactwo: (Tutaj umieść swoją ilość pieniężną ze wszystkich rejonów na daną turę, początkowo jest to 22 punkty. Tutaj zamieszczasz też swoje wydatki na daną turę, itd.)
Przychód pieniężny: (Tutaj wklep twój przychód, czyli ile zarabiasz hajsu ze wszystkich rejonów. Jeśli podbijesz jakiś, to w następnej turze zmień tą liczbę na większą oczywiście.)

Ruchy: (Tutaj wpisuj co robią twoje postacie. Np. 2X Lekka Piechota z [Nazwa Regionu #1] do [Nazwa Regionu #2] lub jeśli rekrutujesz jednostki to Rekrutuję 2x Lekka Piechota do [Nazwa Regionu] , etc. etc. etc.)

Notatki: (Pole do porozumiewania się z graczami. Jeśli chcesz rzucić tekstem ''Krystek, chodź na solo kutasiarzu!'' albo ''Dorian, leżysz i kwiczysz, zniszczę cię'' albo na przykład ''Sebulba, chodź na suche klaty'' lub po prostu ''Mariusz, masz przejebane'', to pisz tutaj!)

Mapa



ZAMIESZCZONA W OGŁOSZENIU



LEWY GÓRNY RÓG [BRĄZOWY] - KRYSTIAN
LEWY DOLNY RÓG [NIE WIEM JAKI] - DORIAN
PRAWY GÓRNY RÓG [ZIELONY] - SEBASTIAN
PRAWY DOLNY RÓG [JASNY RÓŻOWY] - MARIUSZ

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cojclangnr.pun.pl www.senior.pun.pl www.narutocenter.pun.pl www.rpgkk.pun.pl www.vri.pun.pl